Sunday, October 25, 2015

KUSESS BERLIAN JUARA LAGI

Sabtu, 24/10/2015

Pasukan catur KUSESS BERLIAN sekali lagi dinobatkan sebagai Juara bagi acara Berpasukan Sekolah Menengah di Kejohanan Catur Terbuka KUSESS Edisi ke 3. 

Sebanyak 53 pasukan telah bertanding kali ini. 

Pasukan catur KUSESS BERLIAN 2015

Pasukan catur KUSESS BERLIAN terdiri daripada Anis Fariha Saleh, Nur Najiha Azman Hisham, Muhd Noor Azam Mohd Noor dan Puteri Rifqah Fahada Azhar.

Keputusan Akhir kategori Sekolah Menengah - 10 Terbaik
Klik di sini untuk keputusan lengkap


Pasukan catur KUSESS BERLIAN telah memenangi lima pusingan dan seri satu pusingan. Pasukan tersebut telah mengumpul 11 match point.


Keputusan mengikut pusingan
Dua pemain - Nur Najiha dan Noor Azam, telah berjaya mendapat mata penuh 6/6. Manakala Puteri Rifqah, pemain Papan Keempat berjaya mengumpul 5/6 mata. Sementara Anis Fariha pemain Papan Pertama pasukan yang akan menduduki SPM kurang daripada sepuluh hari berjaya menang 4 dari 6 pusingan.

Pairing mengikut papan

Pairing mengikut papan

Pairing mengikut papan
Pasukan catur BERLIAN KUSESS berjaya menang kesemua papan dalam empat pusingan. Di Pusingan Keempat, pasukan tersebut menang ke atas pasukan SMK Buyong Adil dari Negeri Perak dengan mata 3 - 1. 

Sementara itu, di Pusingan Kelima pasukan dari KUSESS tersebut telah seri 2 - 2 dengan Pasukan CHS A yang diketuai oleh FM Yeoh Li Tian.   

SYABAS & TAHNIAH kepada Pasukan BERLIAN KUSESS!!

No comments:

Post a Comment